Mijn idool: Pink

downloagd

Als je aan mij zou vragen naar welke muziek ik het meeste luister dan zou ik zeggen dat ik naar de nummers zou luisteren van Alecia Moore, oftewel Pink. Ik hou van haar soort stijl van schrijven en zingen. Ze heeft een mooie stem met een zachte ruige rand eraan, geweldig!
Toen ik begon met het luisteren van haar nummers besefte ik nooit goed wat de teksten nou echt betekenden. Pas toen ik dat besefte ben ik steeds maar naar haar nummers gaan luisteren. Ik kon mij toch goed in haar teksten plaatsen. Ik was nog meer onder de indruk toen ik las dat ze haar eigen nummer zelf schreef. De meeste artiesten van nu hebben dat niet meer zo snel.  Ik wou toch meer over Alecia weten dus ben ik een biografie over haar gaan lezen.

download

Pink heeft in verschillende bands gezeten. Op haar dertiende jaar was ze de achtergrond zangeres van de band ‘Schools Of Thought’. Een jaar later schrijft Pink haar eerste lied. Dit wordt een grote hobby van haar, want op deze manier kan ze heel goed haar gevoelens en gedachten uiten. Later besluit ze in verschillende clubs op te treden als zangeres. Pink heeft echter niet altijd succes. Vaak wordt ze zelfs uitgejouwd. Tot op het moment dat ze ontdekt wordt door een vertegenwoordiger die op zoek is naar zangeressen voor een R&B-groep. Pink ziet dit als haar kans om te groeien in de muziek en treedt toe tot de groep ‘Basic Instinct’. ‘Basic Instinct’ word echter geen succes. Pink trekt zich hier niets van aan. Want niet veel later wordt ze echter weer benaderd voor zangeres in een meidengroep ‘Choice’. Die band houdt ook niet lang stand en valt uit elkaar. Maar Pink blijft bij de platenmaatschappij ‘LaFace’. Zij lanceert haar debuutalbum in 2000. Sindsdien is zij alleen maar naar de top gestegen.

images

Nu hebben jullie de geschiedenis van mijn idool gelezen. Ik vind het echt geweldig om te lezen hoe zij zo groot is geworden. Wat vinden jullie?

Wie is jullie grootste idool? 

Geef een reactie

