Recycle Tijdschriften en Papier


Vroeger had ik heel veel tijd en besteedde ik mijn tijd meestal aan creatieve dingen. Ik maakte veel tekeningen, ik knutselde veel en mijn moeder werd gek van de tekeningen en knutseltjes, ze lagen overal! Tegenwoordig ben ik opgegroeid heb ik helaas veel minder tijd om leuke dingen te doen. Maar ik maak nog steeds ruimte om bezig te blijven. Vooral nu tijdens de Ramadan heb ik helemaal niks te doen en wanneer ik ook nog eens niet hoef te werken (deze vakantie) heb ik tijd zat!

Ik had vroeger een speel set (ik ben de naam vergeten) waarmee ik kraaltjes maakte. Ik had verschillende kleurtjes papier en de benodigdheden. Ik speelde er dagen mee, ik maakte allerlei verschillende kleurtjes kralen en ik vond het geweldig om creatief bezig te zijn. De speel set waarmee ik toen zoveel lol had raakte ik kwijt. Vanndaag laat ik jullie zien hoe je kralen maakt met spulletjes die je thuis meestal wel heb rondslingeren.

Wat je nodig hebt zijn:
– Tijdschriften
– Spons
– Schaar
– Potlood
– Tandenstokers
– Liniaal

Aan de slag!
– Kies een leuk plaatje uit met kleuren die jij leuk vind of gewoon eentje met veel kleuren en scheur het uit. Het is maar net wat jij leuk vind! 
– Meet daarna precies 1 cm vanuit de hoek en zet daar een stippeltje met je potlood. 
– Trek vervolgens een lijn naar de andere kant van het blad precies naar het punt. En ga zo door! 
– Knip het daarna 1 voor 1 uit

 – Dan pak je een tandenstoker en rol je het stukje papier strak omheen begin bij het dikste stuk
– Stop een stukje voordat je het helemaal oprolt en plaats een beetje lijm op het uiteinden. 
– Ga er nog even langs met wat overgebleven lijm om er zeker van te zijn dat alles goed vast zit.

Je kunt het ook doen met witte papier dat je zelf inkleurt.

Je hebt daarbij nodig: 

– Wit papier
– Schaar
– Stiften (naar keuze)
– Lijm 
– Liniaal
– Spons

 – Je herhaalt de stappen waarbij je het eerst meet, de lijnen trekt. 
 – Daarna kleur je het in zoals dat zelf wilt. Vergeet niet binnen de lijntjes te blijven
 – Knip het vervolgens uit en rol het om een tandenstoker heen met wat lijm
– En plaats het vervolgens in de spons om het rustig te laten drogen

– Nadat het goed gedroogd heeft pak je meest goedkope/random glans nagellak en gebruik je dat al een soort topcoat om het een “finishing touch” te geven.

En Viola!

Je hebt je eigen leuke, zelf ontworpen kraaltjes!

Heb jij nog leuke diy ideeën? Zet ze hier beneden neer.

2 gedachten over “Recycle Tijdschriften en Papier

Geef een reactie

