youtube #2 Meditation for Beginners

meditatie1-283x424
Stressen, stressen en stressen voor je school, je werk of andere dingen. Mijn school is alweer begonnen na de twee rustige weken vakantie. Dat betekend dat ik veel moet inhalen en leren. Wanneer ik echt gestrest ben kan ik zelfs niet slapen van alle ellende. Mijn schoolwerk, werk en privé leven tolt maar door mijn hoofd. Bij mij werkt mediteren meestal wel. Je raakt er ontspannen en rustig van. En het is het heerlijk om even aan jezelf te denken. Na al de tijd volle stress, keihard je best doen en werken heb je dat wel verdient. Een keer per week kies ik een filmpje uit die een mening naar voren brengt of gewoon iets wat mij aanspreekt en wat ik leuk vind.

Je hebt het vast al geraden. Ja, mediteren. In het begin dacht ik er niet zoveel bij na en deed het me eigenlijk niks. Ik ben er meer onderzoek naar gaan doen en heb ermee geëxperimenteerd. Langzamerhand begon ik het wel leuker te vinden om nieuwe en onbekende bewegingen uit te proberen. Jongens wat voelde ik me opgelucht wanneer ik klaar was met een nieuwe oefening. Mediteren is voor mij niet alleen maar rustig worden van binnen maar ook een soort van uitlaatklep van alle stress en frustratie. Niet iedereen weet van mij dat ik niet graag praat over mijn problemen. Ik laat andere mensen nooit echt zien wat ik van iets vind. Dat was voor mij nou echt een reden om soms even stoom te blazen. Het liefst doe ik het voor het slapengaan zodat ik echt met alle rust kan gaan slapen gewoon op mijn kamer. Soms in alle stilte en andere keren met een rustgevend muziekje op.

Als ik jullie nog niet genoeg heb overgehaald om het uit te proberen dan weet ik het ook niet. In ieder geval mij heeft het erg geholpen met alle stress. Ik hoop dat het jullie ook zal helpen.

Wat doe jij om rustig en ontspannen te raken? En hoe denk jij over mediteren?

2 gedachten over “youtube #2 Meditation for Beginners

  1. Pingback: Youtube #3 Corey Gray | Bunnies & Butterflies

Geef een reactie

