Youtube #4 Stop and Hear the Music

imgres Ik wilde vandaag iets met jullie delen. Dit is niet zomaar iets om even te lezen of zomaar over te slaan. Het heeft ook helemaal niks te maken met iets bovennatuurlijk of iets spiritueels. Vandaag wil ik het hebben over mensen en dan heb ik het niet over een bepaald soort mensen of mensen met een ander cultuur of huidskleur of noem maar op. Ik wil het vandaag hebben over mensen om ons heen, in het algemeen. Een keer per week deel ik een filmpje met jullie, mijn lezers. Het kan van alles zijn. Meestal zijn het toch wel video’s die een bepaalde mening naar voren brengt.

Een korte nawoord
Tegenwoordig moet alles zo gehaast en iedereen heeft zo’n haast dat hij of zij niet doorheeft wat er om zich gebeurt. Niemand staat zomaar even stil om naar iets te kijken. Wij denken allemaal dat wanneer wij iets moois willen horen dat wij er een kaartje voor moeten aanschaffen. Er bestaat een Engels woord voor de schoonheid die in alles aanwezig is, wachtend op de toeschouwer om opgemerkt te worden: grace, ‘gracieusheid’. Iedere dag, ieder moment heeft zijn eigen gracieusheid die klaar staat om zich te openbaren aan degene die ervoor open staan.

Ik wil vragen aan jullie, mijn lezers, om hier even bij stil te staan. Om hier even over na te denken. Zoals de titel al heeft beschreven. Het filmpje hierboven is maar een kleine voorbeeld.

Zet dit jou aan het denken?

Geef een reactie

