5 winterhuidweetjes

winterhuidweetjes
Brrr! Koud! Mag ik klagen? Ik weet dat het bijna herfst is maar het blijft heel erg koud buiten. Het is de vijand van onze tere huidjes en dat weten we allemaal. Ik heb voor jullie 5 tips en weetjes voor verzorging van onze huid rond deze dagen.

url
1. Ga vroeg slapen
Dit erg belangrijk. Niet alleen omdat jij er dan goed en uitgerust uitziet de volgende morgen. Maar de huid begint al met haar herstel werk voor middernacht.

scrubben-getty470
bron: http://www.telegraaf.nl
2. Een goede scrubbeurt
Ik vind het altijd een heerlijk gevoel hebben tijdens het scrubben. Scrubben is ook heel belangrijk omdat je alle oude huidcellen verwijderd om plaats te maken voor schone nieuwe cellen. Ook neemt de huid dan de verzorgende delen van je crèmes en maskers beter op.

German-Nivea-Creme-foil-peeled-back
bron: http://thenotice.net
3. Dagcrème is een must
Wanneer we ouder worden krijgen we vaker last van pigmentvlekken. Daarom is een dagcreme met spf erin een must. Het is niet alleen voedend en lekker voor de huid maar ook heel belangrijk dus.

groene_thee
bron: http://kiesvoorietsextra.nl
4. Groene thee
Ik vind thee drinken echt heerlijk vooral in deze winterdagen. Prik, dat is echt heel populair rond meiden van mijn leeftijd. Ik drink het alleen niet meer. Ik drink het al een lange tijd niet meer. Wist je ook dat je huid gaat stralen van groene thee. En dat je huid er een beetje vaal gaat uitzien van prik?

droge-huid
winterhuidweetjesbron: http://www.vrouwonline.nl
5. Droge kriebelhuid?
Smeren, smeren en nog eens smeren is het beste middel tegen een droge huid. Ik heb niet zo’n last van een droge huid maar ik merk wel dat rond deze dagen mijn huid er een beetje strakker aanvoelt. Droge scheenbenen, armen, en heupen hebben er het meeste last van. Geef ze eens extra aandacht rond deze dagen. Smeer je dus lekker in met crèmetjes, lotions en butters. Jummy!

Heb jij last van een droge kriebelhuid?

Een gedachte over “5 winterhuidweetjes

Geef een reactie

